Jest duża szansa, że skoro to czytasz, to byłeś już wcześniej w podobnej sytuacji przy wdrożeniu dużego systemu w Twojej organizacji: wielkie oczekiwania i nadzieje, wszystko gotowe i zaplanowane, ustalona data Go-Live nadchodzi, system startuje i …. nic się nie zmienia! Niektórzy użytkownicy nawet się nie zalogowali, inni mówią, że system jest zbyt skomplikowany a większość prawdopodobnie nawet nie zauważyła, że już jesteśmy live…
Zastanawiasz się pewnie kto i kiedy popełnił błąd. Niestety nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości. To prawdopodobnie nie był jeden błąd, ale seria błędów i popełniona nie przez jednego człowieka, a przez całą organizację.
Chciałbym podzielić się z Tobą praktyczną wiedzą, jaką zdobyłem podczas wielu wdrożeń CLM i przedstawić listę najczęstszych błędów popełnianych przy tych wdrożeniach.
Aby artykuł pozostał ‘lekkostrawny’, będzie podzielony na 7 mniejszych wpisów, z których każdy nie powinien zająć więcej niż 3 minuty czytania.
Tak więc zbytnio nie przedłużając, zapraszam do błędu nr 1
Poniżej linki do wszystkich błędów które będą się aktywować wraz z publikacją:
- Błąd nr 1: Musimy znaleźć i wdrożyć najlepszy system jaki jest na rynku!
- Błąd nr 2: Szablony kontraktów i opis procesu? Zajmiemy się tym później
- Błąd nr 3: A.I. – ja też chcę to mieć!
- Błąd nr 4: Dane! Im więcej, tym lepiej!
- Błąd nr 5: Użytkownicy nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażemy
- Błąd nr 6: Tym razem zautomatyzujemy wszystkie możliwe wyjątki!
- Błąd nr 7: A na co komu Zarządzanie Zmianą?